.:: نهج البلاغه ::.

نهج البلاغه ،گوهر بی نظیر دریای معنویت است که تحصیل و بره مندی از این گوهر موجب سعادت دنیا و آخرت می شود. ( به پایگاه تخصصی نهج البلاغه .......)
.:: نهج البلاغه ::.

جاذبه و بلنداى کلام امام على علیه‏السلام چون قرآن، دل آدمى را روشنى بخشیده و اندیشه را جهت داده و روح را فرح مى‏ نماید .( به عقیده حاج میرزا على آقا شیرازى) نهج‏ البلاغه پرتوى پرفروغ از قرآن و ترجمان آن است و تراوش روحى ملکوتى است که به حق عبدالله بود و اثرى است مفید و سازنده براى بیدار نمودن خفتگان در بستر غفلت دارویى است‏براى شفاى آنان که به بیماریهاى دل وامراض روان مبتلایند و مرهمى است‏براى افرادى که از دردهاى فردى و اجتماعى در تب و تاب هستند و... .


به این سایت رأی بدهید

ماه رمضان ازدید گاه پیامبر اکرم(ص)

رسول خدا(ص)برای ماه مبارک رمضان اعتبار خاصی قائل بوده ومردم راباسفارش به روزه ودعا در ماههای رجب وشعبان،برای ورود به ضیافت الهی آماده می نمودند.امیرمؤمنان(ع)دراین باره فرمودند:پیامبر(ص)قبل ازآغاز ماه مبارک رمضان،مردم راجمع نموده وفرمودند:ای مردم!

((ماه خدا با برکت،رحمت ومغفرت به شما روی آوره،ماهی که نزد خدابرترین ماههاست.روزهایش ،برترین روزها،شبهایش،برترین شبها وساعاتش ،برترین ساعات است.

ماهی که در آن به میهمانی خدا دعوت شده ایدودر موردکرامت واحترام الهی قرار گرفته اید،هرنَفَس شما در این ماه،تسبیح الهی وخواب شما در آن عبادت است.عمل شمامقبول ودعای شما در آن مستجاب است.

با نیت های صادق وقلب های پاک ازخدا بخواهیدکه شما رابه روزه وتلاوت قران دراین ماه موفق کند.زیراشقی ودورازسعادت کسی است که در این ماه بزرگ از رحمت ومغفرت او محروم گردد….))

ودر پایان فرمودند:((ای مردم!درهای بهشت در این ماه گشوده است،ازخداوند بخواهید آن را به روی شما نبندد ودرهای دوزخ بسته است.از پروردگارتان بخواهید آن را به روی شما نگشاید.شیاطین در این ماه در زنجیرند،ازخداوند بخواهید آنها را برشما مسلط نکند.)) امیرمؤمنان(ع) درپایان خطبه عرض کرد:ای رسول خدا!برترین اعمال در این ماه چیست؟حضرت در پاسخ فرمودند:

“أَفضَلُ الاَعمَالِ فِی هَذَا الشَّهرِ الوَرَعُ عَن مَحَارِمِ اللّه”

((برترین اعمال در این ماه،پرهیز از گناهان است.))

وسائل الشیعه ج۱۰٫ص۳۱۳

نظرات  (۱)

  • محمدرضا سبزیکار
  • سلام
             می گم که داخل بخش پیوند های وبلاگ خودت ، اسم وبلاگ من رو بگذار.
             من هم اسم وبلاگ تو رو تو پیوند ها گذاشتم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی