.:: نهج البلاغه ::.

نهج البلاغه ،گوهر بی نظیر دریای معنویت است که تحصیل و بره مندی از این گوهر موجب سعادت دنیا و آخرت می شود. ( به پایگاه تخصصی نهج البلاغه .......)
.:: نهج البلاغه ::.

جاذبه و بلنداى کلام امام على علیه‏السلام چون قرآن، دل آدمى را روشنى بخشیده و اندیشه را جهت داده و روح را فرح مى‏ نماید .( به عقیده حاج میرزا على آقا شیرازى) نهج‏ البلاغه پرتوى پرفروغ از قرآن و ترجمان آن است و تراوش روحى ملکوتى است که به حق عبدالله بود و اثرى است مفید و سازنده براى بیدار نمودن خفتگان در بستر غفلت دارویى است‏براى شفاى آنان که به بیماریهاى دل وامراض روان مبتلایند و مرهمى است‏براى افرادى که از دردهاى فردى و اجتماعى در تب و تاب هستند و... .


به این سایت رأی بدهید

همه ساله مسابقات فرهنگی هنری در رشته های مختلف در مراحل شهری،استانی و کشوری برگزار می شود یکی از رشته های این مسابقات نهج البلاغه می باشد که در مرحله ی شهری آن (و معمولا دو مرحله ای است) سوالاتی طراحی شده و باید پاسخ داده شوند.

در این پست نمونه سوالات نهج البلاغه از کتاب پند هایی از نهج البلاغه (تالیف حسین قربانی) مخصوص مقطع متوسطه قرار داده شده است.برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

برای دریافت سوالات اینجا کلیک کنید.

download ورژن جدید و نهایی قوی ترین فشرده ساز دنیا WinRAR 4.20 Finalدانلود فایل(حجم فایل:476kb )

نظرات  (۱۱)

سلام من دارنم خطبه 50 رو برای مسابقات کشوری به صورت کنفرانس نمی نویسم ولی شعر مناسب براش پیدا نمیکنم اگه بتونید به من کمک کنید ممنون میشم
پاسخ:
برای انتخاب شعر مناسب  خطبه  میتوانی د به کتاب شرحی از نهج البلاغه مراجعه کنید.
 این کتاب بر اساس شماره ی خطبه و .... اشعاری که متناسب با متن و محتوای خطبه است اورده است.
برای دانلود این کتاب میتوانید  اینجا  کلیک کنید
سلام من شنبه صبح مسابقه ی نهج البلاغه دارم که به صورت کنفرانس اجرا میشه میخواستم بدونم متنمو چه جوری تهیه کنم ؟؟ خیلی استرس دارم ! اگه میشه راهنماییم کنید .
پاسخ:
کنفرانس باید بر اساس جارجوب تعیین شده که در اختیار شرکت کنندکان قرار می کیرد باشد(جکونکی تقسیم امتیازات  و.....) بعد در مورد موضوع خطبه مورد نظر مقاله ای تهییه کرده و به صورت کنفرانس ارایه میدهید .
در این کنفرانس استفاده از ایات ، روایات ،اشعار و داستان ها میتواند بسیار کمک کننده باشد.
سلام میشه تفسیری
 از خطبه 21 قرار بدید؟

پاسخ:
با سلام
شما می توانید برای مشاهده ی شرح خطبه ی 21  اینجا را کلیک کنید.
سلام شمالینک شدید
سلام من قراره تو کنفرانس نهج البلاغخ شرکت کنم ولی نمیدونم چه طور متن کنفرانس رو آماده کنم اگه میشه برام توضیح بدین.ممنون
پاسخ:
باسلام
برای تهییه متن کنفرانس نهج البلاغه یک سرس چهار چوب ها باید رعایت بشه. به طور مثال در ابتدا حمد و ثنای پروردگار و بعد مقدمه ی خطبه و بعد از آن اهداف و انگیزه ها و بعد متن اصلی خطبه.در پایان نیز پیشنهاد هایی نوشته و نتیجه گیری میکنید.
البته باید بگویم تهیه متن خوب فقط معیار نیست بلکه ازنظر شیوایی بیان و فصاحت کلام نیز باید بر خوردار باشد.(که این بستگی به خود فرد دارد)
سلام وبلاگت عایه لطفا ب وب من سر بزن و اگر مورد میلتون بود منو لینک کنید.
ولی باز نمیشه
پاسخ:
اگر نرم افزار Adobe Reader و یاFoxit Reader در کامپیوترتان نصب باشد، این فایل که فرمت pdf دارد به راحتی باز می شود.
وبلگ قشنگی دارید من برای مسابقه دارم اماده میشم و فردا صبح مسابقه دارم و میخواستم نمونه سوال جواب بدم 

سلام وبلاگ زیبایی دارید

من دارم برای مسابقات استانی نهج البلاغه آماده میشم

یعنی دو مرحله ای رو که سوالات تستی رو باید جواب میدادیم

طی کردم

الان چون دفعه اولمه که شرکت کردم و تا این مرحله اومدم اشنایی ندارم

کلاس برامون میذارن اما

بالاخره توی کلاس همه چیز رو نمیشه فهمید

اگه میشه چن تا کتاب معتبر یا چن تا سایت معتبر بهم معرفی کنید ممنون میشم

مرسی

راستی با افتخار لینک شدید

پاسخ:
باسلام
مسابقات نهج البلاغه در مرحله استانی(در مرحله ی شهری هردو باهم است) یا به صورت سوالات تستی و یا به صورت کنفرانس میباشد.
در صورت کنفرانس می توانید به کتاب های شرح و تفسیر نهج البلاغه و یا در مورد موضوع مورد نظر خود(عنوان خطبه) با استفاده از آیات و روایات توضیح دهید.
در صورت سوالات تستی نیز باید کتاب ارئه شده را به دقت بخوانید.
سلام بزرگوار
دوره جدید سلسله جلسات شرح نهج البلاغه ؛ تحت عنوان: نگاه اخلاقی_ عرفانی به نامه 53 نهج البلاغه توسط دکتر بخشعلی قنبری" برگزار خواهد شد.
از علاقه مندان به مباحث نهج البلاغه دعوت میشود برای توضیحات بیشتر و نحوه ثبت نام به وبلاگ نارون مراجعه کنند.
با سپاس   
پاسخ:
باسلام
از اینکه وبلاگی در خصوص شرح نهج البلاغه معرفی کردید مممنونم.
  • سید محسن
  • سلام وبلاگ زیبا و با محتوایی دارید...
    به وب ما هم بیاین منتظر نظر شما هستیم..
    التماس دعا
    پاسخ:
    با سلام
    ممنونم.
    شما هم وبلاگ زیبایی دارید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی